DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Süperiletken Fiziği
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PHYS 412
Güz/Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Normal süperiletkenlerin teorisinden başlanarak yüksek sıcaklık süperiletkenin özellikleri incelenecek, yapısı ve uygulamaları araştırılıcaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Süperiletken teknolojisinin son durumu hakkında araştırmaya yönelik gerekli bilgiye sahip olacaklar.
  • Normal süperiletken teorisini kullanabilecektir.
  • Yüksek sıcaklık süperiletkenlerin öne çıkan özelliklerini gözlemleyebilecekler.
  • Uygulamaları tanıyacaklar.
  • Yüksek sıcaklık süperiletkenlerin magnetik özelliklerini tartışacaklar.
Ders Tanımı Yüksek sıcaklık süperiletkenlerin yapıları, özellikleri, modellenmesi ve uygulamaları normal süperiletkenlerin teorisi ile birlikte sunulacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yüksek sıcaklık süper iletkenliğin şu anki durumu High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 1
2 Standart süperiletkenliğin teorisi, Landau teorisi High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 2
3 BCS teorisi High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 2
4 Tünelleme ve diğer özellikler High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 2
5 Yüksek sıcaklık süper iletkenlerin kristal yapısı High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 3
6 Normal durum özellikleri High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 4
7 Band yapısı, foto yayınım spektrumu High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 4
8 Buraya kadar olanın tekrarı High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 1-4
9 Süperiletken durumu özellikleri High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 5
10 Elektron çiftleşme modelleri. High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 5
11 Magnetik özellikler. High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 5
12 Vortex davranışı High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 6
13 Büyük düzeyde uygulamalar High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 6
14 Kücük düzeyde uygulamalar High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 6
15 Genel tekrar High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns Bölüm 1-6
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

High-Temperature Superconductivity: An Introduction, Gerald Burns

Önerilen Okumalar/Materyaller

İntroduction to superconductivity M. Thinkham

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
8
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
1
36
36
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
20
Final Sınavı
1
10
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır,

X
2

Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir,

X
3

Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler,

X
4

Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır,

X
5

Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır,

X
6

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular,

X
7

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur,

8

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar,

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur,

X
10

Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür,

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır,

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest